/Najlepszy ciągnik w polskim rolnictwie!

Najlepszy ciągnik w polskim rolnictwie!

 Produkcja pojazdów do użytku w rolnictwie ma bardzo bogatą historię. Na przełomie lat stworzono tak wiele modeli, że o każdym z nich warto by wspomnieć. Jedną z takich maszyn był Ursus C 360. Potocznie, ciągnik ten nazywa się „sześćdziesiątką”

Historia

Produkcja średnich ciągników o nazwie Ursus C 360 zaczęła się w lipcu 1976 roku. Stanowiły one ulepszoną wersję poprzedniego modelu C 355. Sprzedawane były w dwóch rodzajach. Jako pojazdy z kabinami lub bez nich. Produkcja odbywała się w Warszawie, w Zakładach Mechanicznych Ursus przez 18 lat. Gdy w 1994 roku postanowiono zakończyć wytwarzanie Ursusa C 360, łączna liczba wyprodukowanych do tamtej pory maszyn wyniosła około 282 tysiące sztuk. Następcami, czyli jednocześnie ulepszeniem ciągnika zostały 2 maszyny – Ursus C 362 oraz Ursus 4512.

Firma URSUS S.A. postanowiła ponownie wprowadzić do oferty ciągniki o nazwie Ursus C 360. Nastąpiło to w 2015 roku i trwa po dziś dzień.

Zmiany

Wprowadzenie nowego, ulepszonego modelu równe jest pojawieniu się zmian. Wśród najważniejszych dotyczących Ursusa C360 względem poprzedniego modelu można wymienić między innymi:

  • Dotychczasowe siedzenie kierowcy zostało zastąpione modelem typu „Grammer”;
  • Wcześniej używano zaczepu wahliwego. Zdecydowano się ustawić szybką wymianę ze wspomnianego modelu na taki do przyczep jednoosiowych;
  • Układ hamulcowe poprawiono, aby działał sprawniej, efektowniej i mniej się psuł;
  • Obciążniki przednie i tylko z modelu C 330 poddano zunifikowaniu;
  • Moc ciągnika zwiększono poprawiając 2 parametry – z 12/55 na 11/56 powiększono przełożenie w zwolnicach oraz z 2000/min do 2200/min podwyższono maksymalną ilość obrotów silnika;
  • Kąt wytrysku wynoszący 20 stopni przed GMP przyśpieszono do 24 stopni przed GMP.

Główne dane techniczne

Dane techniczne ciągnika Ursus C 360 można podzielić na te produkowane w latach 1976-1994 oraz od roku 2015.

W pierwszym przypadku waga maszyny bez obciążników wynosiła 2170 kg. W momencie jego gotowości do pracy wzrastała ona do 2700 kg. Model silnika jaki w nim zastosowano to URSUS S-4003 Był on wysokoprężny, chłodzony cieczą z czterema cylindrami. Maksymalna prędkość można było rozwijać wyłącznie do 25,4km/h i tylko w przypadku kierunku jazdy do przodu.

W ciągnikach produkowanych od 2015 roku, waga pojedynczej sztuki bez obciążników powiększyła się prawie o jedną tonę – 3150 kg. Zastosowany został też nowy silnik, Perkins 3100FLT, który również był wysokoprężny i chłodzony cieczą. Jednakże dodatkowo był turbodoładowany z trzema cylindrami. Maksymalna prędkość jazdy podskoczyła do 30km/h